Náš tým

NÁŠ TÝM

Zařízení poradenských a vzdělávacích služeb STEP poskytuje psychologické a speciálně-pedagogické služby. Součástí je široký tým odborníků a především Pedagogicko-psychologická poradna STEP s.r.o.

Pedagogicko-psychologická poradna STEP poskytuje psychologické a speciálně-pedagogické služby. Je zapsána v rejstříku školských zařízení MŠMT ČR. Veškeré naše závěry, zprávy a doporučení mají ze zákona stejnou platnost jako ze státní pedagogicko-psychologické poradny.

VEDENÍ

Mgr. Simona Pekárková, Ph.D., CPsychol.

ředitelka

Ing. Marek Pekárek, MBA

jednatel společnosti

Mgr. et Mgr. Martina Švandová, Ph.D.

jednatelka společnosti

Náš tým se skládá z odborníků s dlouholetou praxí v oblasti podpory vzdělávání a výchovy dětí. Věříme, že každé dítě je osobností s vlastním potenciálem, který lze najít a úspěšně ho rozvíjet. Věnujeme se dětem od 3 let, rodičům (zákonným zástupcům), učitelům, asistentům pedagoga a dalším pedagogickým pracovníkům na území ČR.

Mgr. Simona Pekárková, Ph.D., CPsychol.

ředitelka, psycholožka, speciální pedagožka, metodik prevence

Řadu let se věnuje podpoře vzdělávání dětí a mládeže se specifickými vzdělávacími potřebami. Pracovala jako psycholožka a speciální pedagožka ve speciálně-pedagogickém centru a pedagogicko-psychologické poradně. Dlouhodobě pracovala s třídními kolektivy a učitelskými sbory na řešení třídních konfliktů a šikany. Spoluzaložila organizaci Techsophia zabývající se efektivním využíváním nových technologií ve vzdělávání. Připravuje projekty zaměřené na zvyšování kompetencí učitelů a asistentů pedagoga. Je spoluautorkou několika publikací, výzkumů a odborných článků. Lektoruje semináře a workshopy z oblasti psychologie a speciální pedagogiky. Terapeuticky pracuje s dětmi i celými rodinami. Absolvovala pětiletý psychoterapeutický výcvik v systemické rodinné terapii. Má zkušenosti s prací školního psychologa. V posledních letech se věnuje vytváření a realizaci diagnostických a rozvojových materiálů a nástrojů pro děti. Od roku 2015 je členem Britské psychologické společnosti.

Mgr. et Mgr. Martina Švandová, Ph.D.

jednatelka společnosti, psycholožka, speciální pedagožka

Dlouhodobě se zaměřuje na problematiku speciálních vzdělávacích potřeb dětí předškolního a školního věku. Pracovala jako psycholožka ve speciální mateřské škole, v centru pro děti s kombinovanými vadami a pedagogicko-psychologické poradně. Podílela se na realizaci několika projektů zacílených na rozvoj učitelských sborů škol a vzdělávání asistentů pedagoga. V současné době se věnuje psychologickému poradenství, vede nápravná cvičení pro dyslektiky, kurzy předškolní přípravy. Dětskou psychologii a speciální pedagogiku rovněž vyučovala na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. V posledních letech se věnuje vytváření a realizaci diagnostických a rozvojových materiálů a nástrojů pro děti.

 

Ing. Marek Pekárek, MBA

jednatel společnosti, ekonom

Ing. Marek Pekárek vystudoval obor Mezinárodní vztahy na Vysoké škole ekonomické v Praze. V posledních letech působí ve vrcholných pozicích managementu obchodních společností. V rámci skupiny BigBoard působil v zahraničí (na Ukrajině, v Rusku a na Slovensku). V současnosti se investorsky podílí na rozvoji projektů v oblasti vzdělávání a využívání digitálních technologií.

 

Renata Izerová

asistentka kanceláře

První člověk, na kterého u nás narazíte. S vřelostí sobě vlastní a s mnohaletými zkušenostmi zajišťuje veškerou administrativu společnosti a běžný chod kanceláře. Postará se, abyste se u nás cítili příjemně. Přijme a vyřídí vaše žádosti o vyšetření či jiné činnosti, vyslechne vás po telefonu, odpoví na vaše dotazy. Pomůže s vyplněním nezbytných dokumentů a dohlédne na ratolesti v čase konzultací rodičů.
Koordinuje komunikaci mezi klienty a obornými pracovníky. Vede spisovou i elektronickou evidenci veškeré poradenské činnosti, vytiskne a odešle zprávy z vyšetření. V případě zájmu zajistí prodej didaktických pomůcek a knih z naší edice.

Mgr. Bc. Ing. Jitka Tenklová​

vedoucí psycholožka

Dlouhodobě se zabývá prací s dětmi a dospívajícími. Vystudovala obor Školský management na PedF UK v Praze a psychologii na FF MU v Brně. Pracovala 20 let ve školství, nejdříve jako učitelka, pak ve vedení základní školy, dále v pedagogicko-psychologické poradně. Má zkušenosti s přípravou a vedením adaptačních programů pro děti a studenty, s vedením skupin na aktuální témata (motivace, tréma, komunikace, paměť a pozornost apod.) Lektoruje semináře a workshopy pro učitele a rodiče dětí v oblasti psychologie. 

Ve VDS STEP se zaměřuje na psychologickou a speciálně-pedagogickou diagnostiku, vedení kurzů a workshopů. Hovoří plynně anglicky a německy a věnuje se proto také na diagnostice dětí s odlišným mateřským jazykem. Je zapojena do některých mezinárodních projektů, které VDS STEP vede.

Mgr. Jana Vožechová, Ph.D. MBA​

speciální pedagožka, lektorka skupinových kurzů

Řadu se let věnuje pomoci ohroženým a znevýhodněným dětem, dětem se specifickými potřebami a podpoře neziskových organizací. Pracovala jako učitelka na základní škole speciální, speciální pedagožka a okresní metodička prevence v pedagogicko-psychologické poradně, dlouhodobě pracovala s třídními kolektivy a učitelskými sbory na řešení třídních konfliktů a šikany. Následně na manažerských postech a ve vedení nadací podporující děti.

Ve VDS STEP je lektorkou skupinových kurzů Nácviku sociálních dovedností a koordinuje interní procesy řízení.

 

PhDr. Katarína Rudleová​

psycholožka

Vystudovala Psychologii a speciální pedagogiku na Pedagogické fakultě UK v Praze, následně zde dokončila doktorát z Psychologie. Během studia na vysoké škole absolvovala výcvik v Telefonické krizové intervenci a pracovala jako konzultantka Linky bezpečí. Je absolventkou pětiletého psychoterapeutického výcviku SUR. Po ukončení studia pracovala jako psycholožka v Pedagogicko-psychologické poradně Středočeského kraje, následně jako školní psycholožka na základní škole. Do nástupu na rodičovskou dovolenou pak působila jako speciální pedagog v mateřské škole.

Ve VDS STEP pracuje jako psycholožka a zaměřuje se na psychologickou a speciálně pedagogickou diagnostiku, diagnostiku školní zralosti a vede kurzy pro předškolní přípravu a rozvoj grafomotoriky.

Mgr. Lenka Svobodová​

speciální pedagožka

Pracovala ve speciálních mateřských školách jako speciální pedagog a školní logoped a řadu let v pedagogicko-psychologické poradně Středočeského kraje, kde se zabývala diagnostikou specifických vývojových poruch učení a celkově problematikou dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Zaměřuje se na různé metody rozvíjení percepčně-motorických a kognitivních funkcí u dětí. Zajímá se o možnosti využití percepčně-motorických nácviků k celkové stimulaci schopností v předškolním věku a k podpoře dětí se specifickými vývojovými poruchami učení a dalšími speciálně vzdělávacími potřebami během školní docházky.

Ve VDS STEP se věnuje kromě speciálně pedagogické diagnostiky také individuální práci s předškolními dětmi.

Mgr. Veronika Veselá​

psycholožka

Vystudovala Psychologii na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Absolvovala dlouhodobý systematický psychoterapeutický výcvik v Gestalt terapii. Aktuálně se dále vzdělává v dlouhodobém systematickém výcviku zaměřeném na psychoterapii dětí a dospívajících, („terapii hrou“). Dále absolvovala různé krákodobé kurzy pro práci s dětmi a dospělými, včetně kurzu pro možnost uzpůsobení maturitní zkoušky. Přibližně dva roky pracovala s klienty ve vlastní terapeutické praxi, několik let pracovala v pedagogicko psychologické poradně na pozici psychologa. 

Ve VDS STEP působí od roku 2016 a zaměřuje se zde na práci s dětmi v rozmezí od předškolního věku až po práci s dospělými klienty formou psychologické a speciálně pedagogické diagnostiky, poskytuje také dlouhodobou tereapeutickou péči.

Mgr. Hana Drvotová​

speciální pedagožka

Vystudovala speciální pedagogiku a výchovné poradenství na UK Praha a dlouhá léta působí jako speciální pedagog se zaměřením na přípravu předškoláků a na děti se specifickými poruchami učení.
Věnuje se také problematice školní úspěšnosti. Vedle aktivní práce v poradně také přednáší v mateřských školách na téma školní zralost. Propojuje práci v základní škole s prací poradenského pracovníka. Mnoho let učí děti na 1. stupni, především první a druhé třídy. Dále pracuje s žáky z celého prvního stupně, především v oblasti výchovného poradenství. Bohaté zkušenosti má z minulých let i s žáky druhého stupně.

Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.​

psycholožka, speciální pedagožka

Pracovala 10 let jako psycholog a speciální pedagog v Pedagogicko-psychologické poradně Středočeského kraje, kde získala mnohé zkušenosti při diagnostice dětí a dospívajících, při individuální terapeutické práci, práci se skupinami, třídními kolektivy, i při práci s rodinami. Absolvovala sebezkušenostní výcvik a teoretické vzdělávání v psychoterapii (v modelu SUR), a dále celou řadu odborných výcviků a kurzů v oblasti psychodiagnostiky a práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Ve VDS STEP se zaměřuje především na psychologickou a speciálně pedagogickou diagnostiku. Zároveň působí jako akademický pracovník na Univerzitě Karlově, Filozofické fakultě, na katedře pedagogiky, kde přednáší psychologické disciplíny, speciální pedagogiku, poradenství, a rovněž se věnuje výzkumné a publikační činnosti.

Bc. Linda Vejvančická, DiS.

sociální pedagožka, lektorka

Absolventka Fakulty humanitních studií UK a Vyšší odborné školy sociálně-pedagogické v Praze. 

V pedagogicko-psychologické poradně STEP je lektorem skupinových kurzů Nácviku sociálních dovedností a koordinuje vytváření doporučení podpůrných opatření pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami.

Má několikaleté zkušenosti s prací s dětmi s poruchou autistického spektra a jejich rodinami. V současné době je součástí pětiletého psychodynamického výcviku v komunitně-skupinové psychoterapii pod Pražskou vysokou školou psychosociálních studií.

Mgr. Tomáš Sýkora

specialista na vzdělávací technologie

Mgr. Tomáš Sýkora vystudoval obor Softwarové inženýrství na FIT ČVUT a Studia nových médií na FF UK, také se věnoval technologiím pro výuku na Utrechtské univerzitě. Spoluzakládal firmy TechSophia a iSophi Education zaměřené na vznik nástrojů pro vzdělávání. Vedl vývoj výukových her pro předškoláky a také pro děti na prvním stupni ZŠ, tyto projekty podpořily rozvoj dovedností desítek tisíců dětí v ČR. Spolupracuje na výzkumech multimediálních vzdělávacích materiálů v AMULABu při MFF UK. Vede přednášky a workshopy pro rodiče a učitele o možnostech nových technologií.